https://www.youtube.com/watch?v=e6tldGrUjnM
Weer een prachtige stap gezet. Op 30-09-2021 heeft Accenda de H2 Liebherr gelanceerd. De graafmachine is het resultaat van een intensieve co-creatie tussen Mourik en Accenda. Accenda heeft de aandrijving, waterstof en energiehuishouding ontwikkeld en gebouwd. Mourik heeft het mechanische en hydraulische deel voor haar rekening genomen. Door de intensieve en goede samenwerking is dit nu optimaal op elkaar afgestemd. “De prestaties van de aandrijving stijgen uit boven de prestaties van de dieselvariant” geeft de machinist aan. Na een hele dag intensieve en schone arbeid (geen NOx en geen CO2, alleen water) kan de graafmachine aan het einde van de dag weer getankt worden met H2.
De firma Punt doet veel van haar onderhoudswerkzaamheden met de Belos werktuigdragers. Dit zijn krachtige voertuigen die uitgevoerd kunnen worden met allerhande werktuigen, multi-inzetbaar dus. Het bedrijf kwam naar Accenda met de vraag of het voertuig uit te voeren is met waterstof. Na de juiste uitvraag en verschillende berekeningen was de conclusie dat dit voor dit voertuig niet de ideale oplossing is. Beter is wel een elektrisch voertuig, maar dit te combineren met alleen batterijen. Zo gezegd , zo gedaan en het resultaat mag er zijn: Een hele dag werken op 1 laden en te starten met 2 voertuigen. Ook weer een project uitgevoerd met input van de opdrachtgever.
Met de H2o&dbus ontwikkelt Accenda een mobiel fieldlab als energiecentrale ingebouwd in een bus. De bus wordt eerst 100% elektrisch en vervolgens aangevuld met een H2 energiecentrale. Makkelijk, hoef je eigenlijk niet meer aan de laadpaal. Het geheel is een demonstratie van mogelijkheden binnen de energietransitie. Van H2 tot batterijen en van Wind tot Zon. Ook bij de ontwikkeling worden partijen en geïnteresseerden uitgenodigd om deel te nemen, mee te denken en te leren. Daar horen ook de MBO’s en HBO’s bij. Natuurlijk is het ook nog een bus die mensen van A naar B kan brengen om daarbij de inzittenden al rijdende kennis te geven over de energietransitie. Dit project komt mede tot stand door ondersteuning van de PZH, de gemeenten die aangesloten zijn bij het Platform Groen Hart Werkt en I-EM Delft.
Met Smart Energy Solution van Accenda / 3BX zijn de renewable energy resources binnen de Energietransitie zichtbaar, stuurbaar en beheersbaar. Zon, Wind, Warmte en H2 worden slim gecombineerd en ook aan juiste energiebuffer gekoppeld. Zo is groene energie op ieder moment beschikbaar.
Het gebruik van groene energie kent een aantal uitdagingen, bijvoorbeeld beschikbaarheid en beheersbaarheid. Met SES overbruggen we slim de tijd tussen het aanbod en de vraag naar groene energie Dit betekend ook het bufferen van groene energie, bijvoorbeeld in een powerwall, warmteboiler of door H2 waterstof productie. Dit opslaan en beheren van groene energie vraagt echter wel om de juiste afstemming en aansturing. Zodoende hebben Accenda en 3BX deze slimme oplossing ontwikkeld.
Heeft Accenda de Car as Powerplant al ontwikkeld, nu heeft zij ook de basis gelegd voor een Hydrogen (H2) powerplant zonder dat men de auto nodig heeft. Met een H2 Powerbox kan men overal elektriciteit leveren, onafhankelijk van het grid. De H2 Powerbox is schaalbaar. Bijvoorbeeld voor de energie van een elektrisch pleziervaartuig tot het leveren van energie op festivals of permanente locaties. Door op een slimme manier H2 en batterijen te combineren is de het vermogen en de spanning ook af te stemmen op de specifieke inzet van de H2 Powerbox.
Dat Accenda ook staat voor kennisdisseminatie bewijzen deze twee projecten nog een keer. Onder begeleiding van Accenda hebben diverse MBO en HBO studenten mogen werken aan het elektrificeren van een Jaguar S-type en een Honda PC-800. Studenten moeten leren en mogen fouten maken, maar het uiteindelijke resultaat mag er zijn. We zijn trots op ze! Accenda gaat ze nu als test en demonstratie inzetten. Natuurlijk gaan we ook voor verdere optimalisatie.
De Hydrolectric is een logisch vervolg op de Ekolectric. De Hydrolectric integreert binnen de Ekolectric een PEM H2FuelCel (FC). De FC gebruikt de H2 om deze in een reactie met O2 om te zetten naar elektriciteit en 100% H2O. Op deze manier heb je altijd je eigen, 100% schone, generator aan boord. Deze integratie zorgt voor:
Wij houden de mogelijkheid open om ook altijd op de reguliere manier de batterijen te laden aan de laadpaal
Accenda heeft als eerste in Europa een unit ontwikkelt die de Hyundai IX35 waterstof auto aan het elektriciteitsnet kan koppelen om elektriciteit terug aan het “net” te leveren. Zo lever je met een waterstofauto de eigen elektriciteit en benut je de capaciteit van je auto optimaal. De Hyundai IX35 zelf is in nauwe samenwerking Accenda-Hyundai Korea geschikt gemaakt om Energie aan het elektriciteitsnet te leveren.
Dit is een Accenda ontwikkeling om bestaande transportmiddelen te modificeren naar elektrisch en op deze manier een nieuw leven te geven. Het unieke is de standaardisering, pricing en duurzaamheid. Het motto voor deze ontwikkeling is: Een elektrische auto moet mogelijk zijn voor iedereen. Lees meer over de Ekolectric.
Een fietstrailer met elektrische aandrijving, zodat iedere fiets tot 300 kg aan pakketten kan vervoeren; veilig, snel en schoon. Lees meer over de Cargo Trailer.
Met behulp van zonne-energie en omgekeerde osmose water zuiveren voor toepassingen in derde wereldlanden. Lees meer over SoWaSu.
Het team van Accenda is wellicht uw partner voor een nieuwe innovatie.